tisdag 13 oktober 2009

Studiums trädgårdselever är ute på praktik

Oktobern har kommit och mina trädgårdselever är ute på praktik. För mig är den här perioden är utbildningens höjdpunkt . Jag besöker Göteborgs vackraste parker, blomsteraffärer, handelsträdgårdar och fyller min korg med vackra blommor medan jag  njuter av höstträgårdarnas färger och dofter. Jag har varit på Liseberg, Blomsterlandet, i Värdens park, hos Poseidon, ,Bärby Självplock  Hjällbo Bostäder.  Bärby självplock ägs av Bernhardt, min gamla kollega på Studium som i år som vanligt tog emot nya praktikanter och visar till de hur man ska odla färska och goda grönsaker. Man kan finna allt möjligt gott i den lilla gårdsbutiken . Några elever jobbar på Göteborgs äldsta kyrkogårdar.  Luise, vär duktiga "fotograf" har förevigat Giselas och hennes grupps studiebesök på Landeriet där vår sfi grupp läser.




4 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du startat en blogg. Lycka till.

    Melissa

    SvaraRadera
  2. Hej Erika !
    Jag vill uttryka min tacksamhet för dina kunskaper !!
    Victor

    SvaraRadera
  3. Hej Victor!
    Du har skrivit en underbar praktikdagbok med massor av praktiska råd om trädgårdsplanering. Kan du skicka texten till mig? Jag publicerar den gärna på bloggen . Adressen är : erika.lunig@educ.goterborg se

    SvaraRadera