måndag 19 oktober 2009

Viktors praktikberättelse

Jag fick tillfälle praktisera på Rödbo Plantskola under tre veckor. Plantskolan ligger ca 3 km söder om Kungälv och 19 km norr om Göteborg. Plantskolan är väldigt mysig och naturen runt omkring är vacker. Rödbo Plantskola har två ägare, Lars och Lena, och alla plantor och växter de säljer har de själva sått, planterat och framodlat, liksom grönsaker, sommarblommor, fruktträd, buskar, 300 sorters rosor, ett stort urval av fina Rhododendronhybrider i hela färgskalan, perenner m m.
Lasse, som han brukar kallas, hjälper även sina kunder att planera trädgårdarna och utför även alla planteringsarbeten. På Rödbo Plantskola brukar det samlas människor som lidelsefullt ägnar sig åt sina trädgårdar och det är en plats där de kan ge fritt utlopp för olika smaker. Jag har haft nöjet att träffa sådana människor under min praktik.
När jag slutade fick jag en vacker engelsk rosväxt, som heter Austin Othello, som erkännande och tack för det arbetet jag gjort tillsammans med dem.



Hälsningar
Din elev


Victor Hugo

2 kommentarer:

  1. Hej Erika och Viktor!

    Roligt att två personer jag känner är med i nystartad blogg.
    Viktor var med i elevrådet och skrev en fin artikel om miljön.
    Kul att du läser trädgård nu.
    Jag kommer säkert att gå in fler gånger på er fina blogg.

    Lycka till Lena Carlsson lärare på Studium

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Tack för dina fina ord. Viktor är en fantastisk person som verkligen är intresserad av kursen och gör mycket för gruppen. Jag ska visa honom din kommentar.
    Hälsnigar
    Erika

    SvaraRadera